Wydarzenia 2021

Wigilia 2021 r.

24 grudnia w świątecznej atmosferze odbyła się uroczysta Wigilia dla podopiecznych i pracowników. Dyrektor Domu Pomocy Społecznej Pani Mariola Ejdowska złożyła wszystkim świąteczne życzenia: dużo zdrowia, wytrwałości i najważniejszego, aby w tym samym gronie spotkać się za rok.

Wigilijne potrawy zostały poświęcone a następnie odczytany został fragment Pisma Świętego. Ważnym elementem tradycji Naszego Domu jest to, że świąteczne chwile mieszkańcy spędzają z pracownikami, którzy tworzą dla nich część rodziny. Dlatego podczas okresu świątecznego personel stara się urozmaicać podopiecznym czas. Magiczny czas Bożego Narodzenia upłynął mieszkańcom w bardzo przyjemnej i rodzinnej atmosferze.

Wycieczka do Krakowa. Podziwialiśmy tan piękną katedrę i słynny Dzwon Zygmunta, który wywarł na nas ogromne wrażenie. Spacerem udaliśmy się na dalsze zwiedzanie Krakowa – Stare Miasto gdzie podziwialiśmy takie zabytki jak: główny Rynek, Sukiennice, Kościół Mariacki i Okno Papieskie. Na krakowskim rynku był czas na pyszne lody i krakowskie precelki. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się na obiad.

Wycieczka do Malborka i Pelplina  zrobiła ona nas niesamowite wrażenie. Katedra jest to wiodący zabytek Pelplina z przełomu XIII – XIV wieku, zaliczany do najpiękniejszych dzieł gotyckich w Polsce. Rzeźbione stalle, podwójne organy, przepiękny ołtarz – drugi co do wysokości w Europie oraz ambona z misternie wykonanymi dekoracjami. Nasz przewodnik opowiadał nam z humorem o początkach miasteczka, powstaniu katedry – jej założycielach. W Malborku Celem wycieczki było zwiedzanie zamku, który stanowi najpotężniejszy gotycki zespół zamkowy na świecie. Z przewodnikiem zwiedzaliśmy krzyżacką twierdzę. Pani przewodnik poprowadziła nas przez korytarze i komnaty zamczyska. Widzieliśmy m.in. jak piękną komnatę zamieszkiwał krzyżacki Mistrz, obejrzeliśmy wystawę dzieł z bursztynu, wyposażenie komnat, w których znajdowały się oryginalne fragmenty pierwotnego zamku krzyżackiego, freski, zbroje rycerskie, mennicę, wystawę strojów krzyżackich, zamkowe kuchnie i refektarze, a nawet krzyżackie toalety! Dowiedzieliśmy się o malborskim zamku wiele ciekawych rzeczy.

Wybory do Rady Mieszkańców -Dnia 07.06.2021 r. Mieszkańcy naszego Domu  wybierali swoich przedstawicieli do Samorządu Mieszkańców.  To wielkie wydarzenie dla naszej społeczności, któremu towarzyszyło wiele emocji. Najpierw podziękowaliśmy Radzie Mieszkańców  minionej kadencji za ich zaangażowanie i pracę na rzecz Domu. Następnie przystąpiliśmy do głosowania na kandydatów do nowej Rady Mieszkańców, które odbyło się zgodnie z Regulaminem  w  trybie tajnym. Mieszkańcy otrzymali karty do głosowania  i  wybierali swoich przedstawicieli . Nad przebiegiem głosowania czuwała komisja. Następnie komisja przeliczyła głosy.

No i mamy nową Radę!

W  jej  skład  weszli w kolejności ilości otrzymanych głosów : Pan Karol Koslowski, Pani Joanna Karpińska i Pan Krzysztof Pawłowski. Honorowym członkiem Nowej Rady Mieszkańców została Pani Edyta Szewczyk.

Wszystkim bardzo gratulujemy !!!!

"Światowy dzień ziemi" -  obchodzimy co roku 22 kwietnia. Odbywa się podczas niego wiele akcji promujących dbanie o środowisko. Należą do nich m.in. sprzątanie świata czy dzień bez samochodu. Celem akcji jest m.in budzenie i wzmacnianie świadomości ekologicznej  oraz odpowiedzialność za środowisko naturalne. Wspólnie z mieszkańcami zabraliśmy porządkowaliśmy teren rekreacyjny Naszego Domu - zamiataliśmy alejki, grabiliśmy liście, zbieraliśmy śmieci, pielęgnowaliśmy przydomowe ogródki. Prace porządkowe przebiegały sprawnie i w dobrych humorach a aura pogodowa, choć zmienna również dopisała.

Dzień wiosny -W dniu dzisiejszym tj. 21 marca w naszym Domu odbyło się pożegnanie zimy i przywitanie wiosny. Mieszkańcy z pomocą instruktorów terapii zajęciowej wykonali Marzannę. Wszyscy bardzo zaangażowali się w pracę, ubrania i detale zostały starannie wykonane i przyozdobione. Po wykonaniu Marzanny udaliśmy się na plac, gdzie dokonaliśmy oficjalnego pożegnania zimy. Wszyscy w radosnych nastrojach uczestniczyli w tym wydarzeniu. Po spaleniu naszej Marzanny usiedliśmy na ławkach i rozmawialiśmy o nadchodzącej wiośnie, na którą wszyscy czekamy z niecierpliwością. Następnie w naszym parku poszukiwaliśmy wspólnie pierwszych oznak wiosny.

Dzień kobiet - Dzień kobiet, dzień kobiet niech każdy się dowie, że dziś jest dzień kobiet tak od samego rana śpiewała męska część naszego Domu. 8 marca to bez wątpienia wyjątkowy dzień. W tym dniu odświętnie ubrani Panowie składali życzenia i wręczali własnoręcznie wykonane kartki w ramach zajęć terapii zajęciowej mieszkankom i paniom pracującym w Naszym Domu. Instruktorzy terapii zajęciowej przygotowali dla Pań miłą niespodziankę. Domowe SPA, podczas którego  korzystały z relaksacyjnych masaży, zabiegów pielęgnacyjnych, maseczek i makijażu. Głównym celem tego dnia było sprawienie aby nasze panie mogły poczuć się wyjątkowo, pięknie, jak i atrakcyjnie.

Urodziny Naszych mieszkańców - Panie opiekunki  z budynku "C" przygotowały słodką niespodziankę dla Agaty, która 05.02 świętowała swoje 41 urodziny.  Były życzenia, toast i słodkości.

Walentynki 2021 - Mimo iż miłości, sama w sobie jest słodka to 14.02 czyli w Walentynki mieszkańcy wraz z pracownikami terapii zajęciowej i opiekunami w ramach zajęć kulinarnych w naszym Domu, chcieli nadać jeszcze większą słodycz temu dniu i postanowili upiec gofry. Podczas takiej terapii mieszkańcy wracali wspomnieniami do czasu wakacji i pobytu nad morzem.

W trakcie zajęć narodziły się również nowe tematy i pomysły na kolejne warsztaty kulinarne.

"Powiedział mi Bartek, że dziś tłusty czwartek, a Bartkowa uwierzyła, dobrych pączków nasmażyła…” – tak głosi staropolskie przysłowie. W naszej tradycji Tłusty Czwartek to zawsze ostatni czwartek przed Wielkim Postem. 11 lutego br., w ostatni czwartek karnawału, zgodnie z tradycją muszą na stołach królować pączki. Tak też było w naszym Domu.

W tym dniu wszyscy mogli bezkarnie objadać się pączkami .  Jak zawsze w tym dniu było bardzo słodko i miło.

Ulepimy dziś bałwana, No chodź, zrobimy to.... Korzystając z uroków zimy i sprzyjającej aury pogodowej, postanowiliśmy ulepić bałwana. Śmiechu było co nie miara. Świetna zabawa, mokry, zimny i biały śnieg dał fantastyczny efekt.

Styczeń 2021 - Gdy wszystko przykryte jest warstwą miękkiego, zimnego puchu a temperatura spada do – 17 º C Nasz Dom nabiera całkiem odmiennego charakteru. Zimowego. Nikt jednak nie zapada w sen zimowy. Dom nadal tętni życiem mieszkańców, którzy nawet w zimie są bardzo aktywni i korzystają ze słonecznej i mroźnej pogody.