Wydarzenia 2022

Wigilia 2022 r.

Święta Bożego Narodzenia to najbardziej wyczekiwany i najpiękniejszy okres w całym roku nie tylko dla najmłodszych – również dorośli cieszą się na ten magiczny i szczególny czas w gronie swoich najbliższych.

Boże Narodzenie obfituje w wiele pięknych tradycji, które różnią się od siebie w zależności od kraju, regionu i zwyczajów rodzinnych.

Wigilia w Naszym Domu rozpoczęła się Mszą Świętą w kaplicy, następnie Pani Dyrektor wraz z księdzem Proboszczem złożyli życzenia, dzieląc się opłatkiem ze wszystkimi mieszkańcami. Po czym wszyscy zasiedli do uroczystej Wigilii przy pięknie udekorowanym stole, próbując przepysznych tradycyjnych potraw.

Był to mile spędzony czas, który pozwolił nabrać dystansu do tego, co wokół nas.

Andrzejki

Andrzejki to czas wróżb i przepowiedni. Mieszkańcy licznie przybyli na andrzejkową uroczystość, aby dowiedzieć się co kryje przyszłość.

Teatr Piasku - "Opowieść Wigilijna" malowana piaskiem, światłem i śniegiem.

Tetiana Galitsyna pochodzi z Ukrainy. W Polsce zdobyła popularność w 2013 roku, kiedy wygrała 6. edycję „Mam Talent!”. Potrafi tworzyć niesamowite obrazy za pomocą piasku. Mieszkańcy Naszego Domu w grudniu mieli okazję na żywo zobaczyć niesamowitą sztukę malowania piaskiem, światłem i śniegiem i ponieść się Bożonarodzeniowej atmosferze.  Przypomnieć sobie, co w naszym życiu tak naprawdę jest ważne.

malowana piaskiem, światłem i śniegiem.

Czytaj więcej na: https://www.kupbilecik.pl/imprezy/76071/Bydgoszcz/Teatr+Piasku+-+Opowie%C5%9B%C4%87+Wigilijna/

Sesja fotograficzna do kalendarza na rok 2023.

Kolejna edycja Kalendarza na rok 2023 była wyjątkowa, gdyż nasi mieszkańcy wcielili się w rolę świętych. Nie było to łatwe zadanie, jednak poradzili sobie świetnie. Na kartkach kalendarza możemy zobaczyć Maksymiliana Kolbe, św. Teresę od Dzieciątka Jezus, św. Ritę z Casci czy św.Brata Alberta Chmielowskiego. Fotografie naszych mieszkańców podziwiać można patrząc na kartki kalendarza, jakie wiszą w niejednym gabinecie, na salach terapii oraz w pokojach mieszkańców.

Kręgielnia, Multikino, Kawiarnia

W ciągu roku mieszkańcy Naszego Domu kilkakrotnie wybrali się na wycieczkę do kręgielni Lucky Star, Multikina, McDonalda i Pizzy Hut we Włocławku.  Mieli tam możliwość poznania nowej formy spędzania aktywnie czasu, obejrzenia ciekawych filmów.  To był naprawdę udane wyjazdy.

Koncert Pieśni Patriotycznych

W dniu 16 listopada 2022 uczestniczyliśmy w uroczystym koncercie pieśni patriotycznych, które wykonywał chór Canto z okazji 104 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Koncert odbył się w Centrum kultury i historii ,,Wahadło,,w Brześciu Kujawskim i dostarczył nam wielu pozytywnych wrażeń i przeżyć.

Opera "Nova" Bydgoszcz

W dniu 20 października 2022 wybraliśmy się do Bydgoszczy do Opery Nova na 28 Festiwal Operowy ,,Don Carlo,,Verdiego ,który zaprezentowali artyści z Litwy. Poruszająca inscenizacja aktorów dostarczyła nam wiele emocji. Celem wycieczki było uwrażliwienie na piękno, krzewienie kultury i estetyki żywego słowa. Przy okazji zwiedziliśmy ciekawe miejsca w Bydgoszczy.

Wycieczka do Warszawy

5 października 2022 odbyła się jednodniowa wycieczka do stolicy Polski, do Warszawy. Zwiedzaliśmy Stare Miasto , a następnie przejechaliśmy do prywatnego muzeum mieszczącego się w Konstancinie-Jeziorna do Villi le Fleur, podziwiając wystawę sztuki oraz park rzeźb. To była niesamowita wyprawa.

Na GRZYBY !!!!

W okolicznych lasach grzybów nie brakuje. Udowodnili to podopieczni i opiekunowie Naszego Domu.  Grzybobranie to wspaniały sposób na odpoczynek, bezpośredni kontakt z naturą i co najważniejsze kosze pełne grzybów. Podczas pobytu w lesie mieszkańcy wraz z opiekunami zbierali grzyby. Mieszkańcy wykazali się dużą wiedzą i ostrożnością w zbieraniu grzybów. Grzybobranie było bardzo udane, sprawiło nam wiele satysfakcji. Po udanym grzybobraniu mieszkańcy wrócili do Domu gdzie w ramach zajęć kulinarnych przygotowali smaczne potrawy z ubieranych grzybów.

Zwiedzamy Kraków

Podczas 2 dniowej wycieczki do Krakowa, skupiliśmy się na najciekawszych atrakcjach Stolicy Małopolski, odwiedzaliśmy Zamek Królewski Wawel, Kościół Mariacki, spacerowaliśmy po ulicach starego miasta. Poza Kościołem Mariackim do najważniejszych zabytków na Rynku Głównym w Krakowie zalicza się również Sukiennice.

Wycieczki do lasu

W okresie letnim mieszkańcy w ramach zajęć z sylwoterapii , która jest naturalną metodą wybierają się na spacery do pobliskiego lasu. Poprzez obcowanie z naturą, poprawie ulega samopoczucie , organizm regeneruje się, a umysł nabiera sił. Będąc na jednym ze spacerów spotkaliśmy się z panią leśnik z Nadleśnictwo Skrwilno ,która opowiedziała nam o swojej pracy, a także wiele ciekawostek na temat roślin i zwierząt leśnych.

Dożynki w DPS "Nad Jarem" w Miszewie

Na zaproszenie mieszkańców DPS „ Nad Jarem” w Nowym Miszewie podopieczni Naszego Domu we wrześniu udali się wraz z opiekunami na  święto plonów zwane Dożynkami. Podczas imprezy było rozstrzygnięcie konkursu na tradycyjną biesiadną potrawę, strój biesiadny i najpiękniejszy wieniec dożynkowy . Zostali również wybrani król i królowa Biesiady.

Wspólne grillowanie

Korzystając z pięknej, słonecznej pogody postanowiliśmy urządzić na naszym terenie grilla z pieczonymi kiełbaskami i kaszankami. Całości dopełniła biesiadna muzyka zachęcająca do tańca. Takie imprezy to doskonała okazja do wzajemnego poznania się i zawarcia nowych znajomości i przyjaźni.

Wycieczka do Kazimierza Dolnego

W dniach 5-8 września 2022 roku odbyła się czterodniowa wycieczka do Kazimierza Dolnego,przepięknego miasteczka leżącego nad Wisłą w województwie lubelskim i okolic. Mieszkańcy wraz z przewodnikami mieli okazję poznać te piękne miejsce jakim jest Kazimierz Dolny: Rynek, Górę Trzech Krzyży. Zwiedzano Puławy, gdzie spacerowano w przypałacowym Parku Czartoryskich wśród licznych klombów i drzew. Podczas pobytu byliśmy również w uzdrowiskowym Nałęczowie, a także zwiedzaliśmy Lublin. Podczas wycieczki dopisywała nam wspaniałą pogoda, która pozwoliła w pełni korzystać ze wszystkich atrakcji, a jej celem było poznanie dorobku historyczno-kulturalnego .

Śladami Poli Negri

Pola Negri a właściwie Apolonia Chałupiec pochodzi z Lipna była gwiazda kina niemego. Pola dzisiaj pozostaje jedyną Polką, która osiągnęła w Hollywood status wielkiej gwiazdy. Pola Negri zachwycała swoim talentem, ale i szokowała swoim zachowaniem. Wdała się także w romanse z największymi gwiazdami Hollywood np. z Charliem Chaplinem. Nasi mieszkańcy wraz z opiekunami ruszyli śladami jej początków wielkiej kariery, przy okazji poznając ciekawe zakątki Lipna.

Konkurs plastyczny - "Moje wymarzone wakacje"

Tematem konkursu były wymarzone wakacje naszych mieszkańców, technika wykonania prac dowolna. Celem konkursu jest rozwijanie kreatywności, uzdolnień plastycznych, wrażliwości artystycznej.

"Dzień Gofra"

W sierpniu zorganizowaliśmy Dzień Gofra. Choć tradycja jedzenia gofrów wywodzi się z Belgii to znane i uwielbiane są już na całym świecie. Dzień Gofra to dobra okazja, aby przypomnieć sobie za co tak lubimy gofry i z czym nam się kojarzą. Kształty gofrów też są przeróżne. Począwszy od najbardziej tradycyjnej kwadratowej kratki, przez serduszka, po modne ostatnio bąbelkowe rożki. Powstają z mąki, mleka, cukru, soli, oleju, żółtek jaj i ubitych białek jaj.

Olimpiada " Hefajstos"

W dniu 11 czerwca 2022 braliśmy czynny udział w kolejnej edycji Olimpiady sportowej Hefajstosa we Włocławku. Impreza odbywała się na miejskim stadionie OSIR we Włocławku. Jej celem była więź i integracja oraz czynny udział w konkurencjach sportowych dla osób z niepełnosprawnościami z terenu naszego województwa. Odnieśliśmy duży sukces zdobywając nagrody oraz medale. Organizatorem imprezy jest Włocławskie Stowarzyszenie Niepełnosprawnych ,,Eurointegracja,,

Motocross - Lipno

W ostatni weekend maja, najlepsze zawodniczki i zawodnicy zjechali do Lipna, aby walczyć o punkty w tegorocznych Mistrzostwach Polski w Motocrossie. Na półmetku sezonu wyniki wywalczone na lipnowskim torze mogą okazać się decydujące w dalszej walce o tytuły. Nasi mieszkańcy mieli możliwość kibicowania w zawodach, co dostarczyło im wielu emocji.

Niedziela Palmowa

Niedziela Palmowa  to ruchome święto i tym roku przypadło 10 kwietnia łączy w sobie wspomnienie wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy oraz jego mękę i śmierci na krzyżu. Zwyczajem związanym z tym dniem jest święcenie palm wielkanocnych, które są symbolem odradzającego się życia. Nasi mieszkańcy dumnie prezentowali palmy, które sami wykonali.

Pierwszy dzień wiosny

,,Topienie marzanny,, - pierwszy dzień wiosny. Zwyczaj kiedy nasi mieszkańcy celebrują powitanie wiosny i żegnają zimę. Kukła marzanny przygotowywana jest podczas zajęć na terapii zajęciowej, gdzie mieszkańcy mają okazję wykazać się kreatywnością. Następnie korowód z marzanną udał się nad pobliski staw , gdzie Marzannę podpalono i utopiono . Tradycja stała się rzeczywistością. W drodze powrotnej udaliśmy się na pierwszy wiosenny spacer, w ten sposób zima została pożegnana ,a z wielką radością przywitaliśmy wiosnę.